Od modelu California Ferrari stosuje we wszystkich modelach do napędu tylnej osi 7-biegową skrzynię produkcji Getrag o oznaczeniu 7DCL750. Skrzynia sama w sobie jest świetna, ale jako naturalna ewolucja technologii zawiera cały osprzęt wewnątrz. Sprawia to, że praktycznie każda naprawa wiąże się z jej demontażem i rozłożeniem na czynniki pierwsze.

Na wstępie zaznaczamy, że jak każda skrzynia biegów, również ta wymaga wymiany oleju, a w zasadzie obu olejów – zarówno w części przekładniowej jak i sprzęgłowej. W samochodach nad którymi mamy pieczę sugerujemy to w ramach przeglądów co 20 – 30 tys km. Pozwoli to zminimalizować ryzyko zużycia drogich i niedostępnych elementów mechanicznych.

Najczęstszą usterką w tym modelu skrzyni są wycieki z części hydraulicznej. Każdorazowo przy uszczelnieniu sprawdzamy również stan podzespołów mechanicznych. Zdarzają się również awarie czujników, mechatroniki i zestawu sprzęgieł – w praktyce odpowiednia diagnostyka wykonana u nas przed przystąpieniem do naprawy pozwala oszacować zakres i koszt. Część naszych napraw wykracza poza fabryczną procedurę serwisową, która w wielu przypadkach zakłada wymianę całej skrzyni biegów.

W drastycznych sytuacjach niedbalstwa eksploatacyjnego i/lub używania launch control czasami jesteśmy zmuszeni zaproponować wyłącznie wymianę całej skrzyni biegów. Można tu zastosować część używaną, ale należy pamiętać, że skrzynie te posiadają różne przełożenia w zależności od modelu w którym były zastosowane – trafiały nam się również przypadki samochodów po wymianie skrzyni biegów na nieprawidłowy model.